сряда, 30 декември 2009 г.

23-те най-скъпи “вещи” в света

Най-скъпият обяд, най-скъпото кафе, най-скъпото пътешествие и други скъпи удоволствия, представени от Bild. Най-скъпата жена в света – Дженифър Лопес. Приказните дадености на латино актрисата и певица за застраховани в нюйоркска застрахователна компания за сумата от 1 млрд. евро.
Най-скъпият филм в света – както и преди си остава “Титаник”. За създаването му са изхарчени над $ 200 млн.

Най-скъпата рекламна кампания – тази на Pepsi. През 2002 г. вечният преследвач на Coca-Cola кани поп-принцесата Бритни Спиърс да рекламира напитките й. За 90-секундния клип, знаменитият производител на безалкохолни плаща $ 7,53 млн.
Най-скъпото пътешествие – в Космоса. Американският бизнесмен Денис Тито (28 април-6 май 2001 г.), компютърният милионер от ЮАР Марк Шатълуърт (25 април-5 май 2002 г.), американският предприемач и изследовател Грегъри Олсен (1 октомври-11 октомври 2005 г.) и иранско-американската съоснователка и председателка на компаниите за дигитални технологии и високотехнологични изследвания Prodea Systems и Telecom Technologies Ануше Ансари (18 септември-29 септември 2006 г.), плащат по $ 20 млн. за полета си в космоса и престоя си на Международната космическа станция.
Най-скъпата предизборна кампания – рекордът принадлежи на Майкъл Блумберг, спечелил кметския пост в Ню Йорк през 2001 г. Всеки от 744 757-те подадени за него гласове тогава му струва 86,10 евро. Общата сума похарчена за предизборната му кампания е $ 73 млн. Блумберг бе преизбран на изборите през ноември 2005 г., с преднина от 20% пред най-близкия си преследвач.
Най-скъпият град в света – Никъде животът не е толкова скъп, колкото в японската столица Токио.
Най-скъпият сериен автомобил – Maybach 62. Седалките се трансформират в легла, разполагате с DVD-плейър, Doulby Surround Sound и какви ли не други глезотии. А за за подобен лукс се плаща – лимузината на Maybach ще ви излезе “само” 360 000 евро.
Най-скъпите обувки – дамски с ток. Скъпоценните чехли на знаменития ювелир Стюарт Вайцман, украсени с 642 рубини струват 1,6 млн. евро.
Най-скъпият обяд – американският магнат Дейвидс Ейхорн, ръководител на компанията Greenlight Capital, спечели на търг за $ 250 100 правото да обядва с кумира си, вторият по богатство човек в света Уорън Бъфет.
Най-скъпата картина в света – платното на Петер Паул Рубенс “Убийството на младенците”. През 2002 г. шедьовърът смени собственика си срещу 73,5 млн. евро.
Най-скъпите цигари – кутия от марката Treasurer. Тя струва 24 евро и се продава само в елитни специализирани магазини.
Най-скъпите картофи – сортът La Bonnotte от Франция. Килограм от тях струва около 500 евро.
Най-скъпото кафе – сортът Kopi Luwak от индонезийския о-в Суматра. Четвърт фунт от него (113,4 гр., б. ред.) струва около $ 75.
Най-скъпият костюм – този на американските астронавти. Всяка бройка струва $ 9 млн., което го превръща и в най-скъпото облекло в света.
Най-скъпият хотел – хотелът Burj Al Arab в Дубай. Най-скромната стая в луксозната сграда ще ви струва 770 евро на нощ, а кралските апартаменти – 7 700 евро на нощувка.
Най-скъпият стадион – френският Stade de France близо до Париж, където на Световното първенство по футбол през 1998 г., “петлите” печелят титлата. Строителството му струва 460 млн. евро.
Най-скъпата акция – една от ценните хартийки на американския инвестиционен фонд Berkshire Hathaway на Уорън Бъфет, струва над 64 000 евро.
Най-скъпият футболист – Зинедин Зидан. През 2001 г. капитанът на френския национален тим премина за рекордната сума от 68,7 млн. евро от торинския гранд “Ювентус” в “кралския” клуб “Реал” (Мадрид).
Най-скъпият сутиен – Fantasy Bra на Victoria's Secret's. Струва $ 12,5 млн. и бе представен за пръв път от супермодела Жизел Бюндхен при откриването на модното шоу на Victoria's Secret през 2005 г. Покрит е с 3 024 скъпоценни камъка, 1 988 от които сапфири.
Най-скъпият комикс – за момченцето Тинтин и кучето му Щрупи. Колекционер плаща 100 000 евро за заглавната страница на оригиналното издание на The Black Island от поредицата за “Приключенията на Тинтин” на белгийския илюстратор и автор на комикси Жорж Реми-Хегре (Georges Remi-Herge).
Най-скъпата търговска марка – Coca-Cola. Стойността й се оценява на $ 68,9 млрд., което представлява почти 60% от цялата стойност на компанията.
Най-скъпата кукла “Барби” – струва 100 000 евро, а роклята й е украсена с истински брилянти.
Най-скъпата книга – “Лестърския кодекс” (Codex Leicester) на Леонардо Да Винчи, “Трактат за водата, земята и небесните дела”, през 1994 г. е закупен на търг от Бил Гейтс за $ 30,8 млн.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Последователи